Als je veel sport is het belangrijk om genoeg te drinken. Niet alleen tijdens het sporten maar ook daarvoor en daarna. Dat is de theorie. In de praktijk drink ik vaak te weinig. Van frisdrank krijg ik zo’n zoete plaksmaak in mijn mond en ik wil ook niet alle calorieën die ik er net heb afgelopen meteen weer aan drinken. Gewoon water is heel gezond, maar soms een beetje saai. Je kunt je water wat oppeppen met munt  (knijp de blaadjes eerst fijn in je hand) of een schijfje citroen, maar de volgende combi’s zijn echt de moeite waard.

Basilicum, aardbeien en citroen
Aardbeien en basilicum gaan heel goed samen. En voor een klein zuurtje doe je er ook citroen bij. Tip: drink het wel snel op, anders worden de aardbeien papperig.

Meloen en munt
Heerlijk fris en toch een beetje zoet.

Limoen en gember
Lekker fris en de gember zorgt voor een oppeppende smaak.

Limoen, citroen en sinaasappel
Frisse citruscombi

Rozemarijn en grapefruit
Kruidig en fris. Wel verse rozemarijn gebruiken natuurlijk.

Citroen, limoen, komkommer
Extra fris!

Framboos, appel, vanille
Zachtzoete smaak; ruikt heerlijk!

Lavendel met blauwe bessen
Op en top zomer!

Sinaasappel met munt
Friszoet

Watermeloen, kokoswater en limoen.
Deze hoogzomercocktail is een van mijn favorieten. Eerlijk is eerlijk er zit niet alleen water en fruit in en het is iets meer werk. Vul je blender voor de helft met kokoswater en voor de helft met water,  doe er een paar stukjes watermeloen in en naar smaak wat limoen. En blenden maar.

Je kunt je favoriete smaakwater van tevoren klaarmaken en in de koelkast zetten. De smaken trekken dan goed in het water. Kruiden en de hardere fruitsoorten wat langer laten trekken. Tip: leg wat stukjes fruit in een plastic zakje in de diepvries of vries fruit in ijsblokjesvormpjes in, dan geniet je ook in de winter van je favosmaak.

Je favoriete watertje meenemen? Bestel zo’n handige drinkfles met fruitfilter staat nog leuk op je bureau ook!

waterfles fruitfilter